Balbigny / La Tour de Salvagny - Aanleg A 89 | |
|
|
In oktober 2009 gingen officieel de
werkzaamheden van start voor het laatste grote weg tracé van de oost -
west verbinding die de Atlantische kust verbind met de Alpen, een weg
tracé met een lengte van 49,5 km dat een investering vergt van 1.3
miljard Euro, de oplevering is gepland eind 2012.
In het tracé vele kunstwerken o.a. 7 dalbruggen met een gezamenlijke lengte van 1800 meter en 3 tunnels met een totale lengte van 5500 meter, de langste tunnel in Violay heeft een lengte van 3700 meter. Het in opdracht van A.S.F. te bouwen tracé is aanbesteed in twee delen : Balbigny - Violay (route Loire) Lengte 21,8 km Aannemers : GUINTOLI - E.H.T.P. - N.G.E. - DEMATHIEU & BARD Totaal grondverzet : 7.400.000 M3 Violay - La tour de Salvagny (route Rhône) Lengte 22,2 km Aannemers : VINCI CONSTRUCTION - DODIN COMPENON BERNARD - G.T.M. TP - EUROVIA Totaal grondverzet : 6.500.000 M3. |
|
|
|
|
|
|
|
0009 | |
|
|
0010
September 2010 |
|
|
|
Aannemer GUINTOLI heeft het tracé met de meeste bergen erin hier moet men zich met explosieven een weg doorheen banen. | |
|
|
0011
September 2010 |
|
|
|
LIEBHERR 974. | |
0012
September 2010
|
|
|
Twee CATERPILLAR 770 en een 769D dumptrucks. |
0013
September 2010 |
|
0014
September 2010 |
|
Aanbrengen van de explosieven in de door de FURAKAWA boorstelling geboorde gaten. | |
0015
September 2010 |
|
0016
September 2010 |
|
0017
September 2010 |
|
LIEBHERR 974 , CATERPILLAR 770 en 14M. | |
0018
September 2010 |
|
0019
September 2010 |
|
0020
September 2010 |
|
Het materieel word stilgezet, weldra word er een deel van het tracé opgeblazen. | |
0021
September 2010 |
|
0022
September 2010 |
|
Uitrollen van de kabel naar de ontsteker. | |
0023
September 2010 |
|
0024
September 2010 |
|
En BOEM !!!!!!!! | |
0025
September 2010 |
|
0026
September 2010 |
|
Laag voor laag word de het weglichaam opgebouwd, de grove steen onderin. | |
0027
September 2010 |
|
0028
September 2010 |
|
0029
September 2010 |
|
0030
September 2010 |
|
0031
September 2010 |
|
De "Hammerbridge" een oud spoorwegviaduct waar de weg onderdoor gaat. | |
0032
September 2010 |
|
0033
September 2010 |
|
0034
September 2010 |
|
Een van de dalbruggen in aanbouw. | |
0035
September 2010 |
|
0036
September 2010
|
|
Het brugdek bestaat uit een staalconstructie welke op het landhoofd word opgebouwd en daarna over de pijlers word geschoven, als het op zijn plaats ligt word het betonnen wegdek aangebracht. | |
0037
September 2010
|
|
0038
September 2010 |
|
Ter hoogte van Violay komen we op het werkterrein van VINCI Construction. | |
0039
September 2010 |
|
Dalbrug in aanbouw. | |
0040
September 2010 |
|
0041
September 2010
|
|
0041
September 2010 |
|
CAT D 7 R en VOLVO A 40D. | |
0043
September 2010 |
|
0044
September 2010
|
|
Juist voor Tarare komt een knooppunt met het bestaande wegennet. | |
0045
September 2010 |
|
0046
September 2010 |
|
0047
September 2010 |
|
Afwerken van de taluds. | |
0048
September 2010 |
|
LIEBHERR 974 en VOLVO A 40D. | |
0049
September 2010 |
|
0050
September 2010 |
|
0051
September 2010 |
|
0052
September 2010 |
|
0053
September 2010 |
|
0054
September 2010 |
|
0055
September 2010 |
|
0056
September 2010 |
|
0057
September 2010
|
|
Dalbrug in aanbouw ter hoogte van Tarare. | |
0058
September 2010
|
|
De weg loopt onder de stad Tarare door twee tunnels, hier is maar een klein deel van de weg te zien. | |
0059
September 2010
|
|
Ook hier moet men met explosieven aan het werk. | |
0060
September 2010
|
|
LIEBHERR 974. | |
0061
September 2010
|
|
0062
September 2010
|
|
0063
September 2010
|
|
0064
September 2010
|
|
Begin van de tunnel. | |
0065
September 2010
|
|
0066
September 2010
|
|
0067
September 2010
|
|
0068
September 2010
|
|
0069
September 2010
|
|
0070
September 2010
|
|
0071
September 2010
|
|
0072
September 2010
|
|
0073
September 2010
|
|
0074
September 2010
|
|
0075
September 2010
|
|
0076
September 2010
|
|
0077
September 2010
|
|
0078
September 2010
|
|
0079
September 2010
|
|
0080
September 2010
|
|
0081
September 2010
|
|
CATERPILLAR 773 B | |
0082
September 2010
|
|
CATERPILLAR 375 LME en 330 L. | |
0083
September 2010
|
|
0084
September 2010
|
|
0085
September 2010
|
|
0086
September 2010
|
|
0087
September 2010
|
|
0088
September 2010
|
|
0089
September 2010
|
|
0090
September 2010
|
|
De tweede CAT 375 LME, deze oudjes deden het nog best ! | |
0091
September 2010
|
|
0092
September 2010
|
|
0093
September 2010
|
|
CAT 773 B en links achter een CAT 385 in reparatie. | |
0094
September 2010
|
|
Twwe maal een CAT 773 B met verschillende kipbakken. | |
0095
September 2010
|
|
Ook hier komen we de boorstelling weer tegen. | |
0096
September 2010
|
|
0097
September 2010
|
|
0098
September 2010
|
|
Na Tarare worden de bergen lager en de grond "scraperbaar" hier komen we twee CAT's 631 E en twee CAT's 631 G scrapers tegen opgeduwd door een machtige CAT D 10 T. | |
0099
September 2010
|
|
Een CAT D 6 N LGP brengt de taluds in profiel. | |
0100
September 2010
|
|
CAT 980 G wiellader. | |
0101
September 2010
|
|
0102
September 2010
|
|
0103
September 2010
|
|
0104
September 2010
|
|
0105
September 2010
|
|
0106
September 2010
|
|
CAT 16 G grader. | |
0107
September 2010
|
|
0108
September 2010
|
|
0109
September 2010
|
|
0110
September 2010
|
|
0111
September 2010
|
|
0112
September 2010
|
|
0113
September 2010
|
|
0114
September 2010
|
|
0115
September 2010
|
|
De twee CAT 631 E scrapers. | |
0116
September 2010
|
|
Verdichten van het zandpakket met twee BOMAG trilwalzen. | |
0117
September 2010
|
|
0118
September 2010
|
|
0119
September 2010
|
|
0120
September 2010
|
|
0121
September 2010
|
|
0122
September 2010 |
|
0123
September 2010 |
|
0125
September 2010 |
|
LIEBHERR 622 rupslader worstelt hier met rotsblokken. | |
0126
September 2010 |
|
0127
September 2010 |
|
0128
September 2010 |
|
Een CAT 773 E lost zijn lading. | |
0129
September 2010 |
|
LIEBHERR 752 bulldozer. | |
0130
September 2010 |
|
0131
September 2010 |
|
0132
September 2010 |
|
0133
September 2010 |
|
0134
September 2010 |
|
0135
September 2010 |
|
0136
September 2010
|
|
0137
September 2010
|
|
Afwerken taluds. | |
0138
September 2010
|
|
0139
September 2010
|
|
0140
September 2010
|
|
Een stuk verder komen we weer scrapers tegen. | |
0141
September 2010
|
|
Een CAT 631 G lost zijn lading. | |
0142
September 2010
|
|
Een CAT D 8 R bulldozer effent het door de scrapers aangevoerde materiaal. | |
0143
September 2010
|
|
0144
September 2010
|
|
Van de zeven CAT 631 G scrapers staan er drie stil. | |
0145
September 2010
|
|
Een CAT D 10 N pushdozer rippert de grond los. | |
0146
September 2010
|
|
0147
September 2010
|
|
0148
September 2010
|
|
De boorstelling heeft een stukje verderop zijn werk gedaan en rijd naar de volgende werkplek. | |
0149
September 2010
|
|
0150
September 2010
|
|
0151
September 2010
|
|
0152
September 2010
|
|
0153
September 2010
|
|
0154
September 2010
|
|
CAT D 10 T en D 10 N pushdozers. | |
0155
September 2010
|
|
0156
September 2010
|
|
Het in profiel brengen van de taluds met een CAT 16 G grader. | |
0157
September 2010
|
|
0158
September 2010
|
|
0159
September 2010 |
|
0160
September 2010 |
|
0161
September 2010 |
|
0162
September 2010 |
|
0163
September 2010 |
|
0164
September 2010 |
|
|
|
0165
September 2010 |
|
|
|
0166
September 2010 |
|
Drie BOMAG's op een rij. | |
|
|
0167
September 2010 |
|
|
Home |